Wednesday, March 27, 2013

نكت24

بخيل اخذ ولده الى السوبر ماركت، اخذ الولد بسكوت وشوكولاته قال يابابا احبه قال الاب بوسه ورجعه.
--------
*
مرة اتنين أغبياء كانوا ماشيين في الصحراء طلع عليهم اسد راح واحد رمى عليه طوبه وقعد يجرى وشاف وراه لقى زميله واقف مايجريش قاله ما تجريش ليه؟قاله واجرى ليه هو انا اللى ضربته.
--------
 مرة واحد زهقان من نفسه جدا فقرر انه يتمشي علي البحر وهو يتمشى لقى
زجاجه ففتحها راح طلعله عفريت قاله شوبيك لوبيك تطلب ايه
اله ابوس ايدك انا خاطب ليا 5 سنين وعاوز اتجوز شقه عاوز شقه
راح العفريت ضاربه بالقلم وقاله هو لو انا كنت لاقي شقه كنت نمت في
زجاجه يا حمار.
 --------
-المدرس:ما هي منتجات الهند:
الطالب:لا أدري
المدرس:فكر من أين يأتي الأرز؟
الطالب:من الجيران.
--------
3-
المدرس:أين ولد المتنبي؟
الطالب:في الصفحة 34.
--------
4-
قال الطالب لأمه:أستاذ العلوم لا يعرف شيئا عن مادته
الأم:وكيف عرفت ذلك ؟
الطالب:لأنه دائما يسألنا ونحن نجيب
--------
-
كان المدرس يشرح في درس تجمد الماء
فسأل أحد التلاميذ:إذا فتحت الحنفية في البيت ولم ينزل الماء فما السبب؟
التلميذ:أعرف أن أبي لم يسدد فاتورة الماء
اراد احد المزاطيل ان يكتب لحبيبته شعرا فقال لها:
نحبك ومازالني نحبك ونبقى نحبك
على جالك ندارب مع فاميلتك ونفجر جدك
انا البريكي ونتي النار انا البغل ونتي الحمار
مام توزني قنطار وانا رقيق كي الفار
راني حالف غير معاك نتي لي ندير الدار
نعيش معاك ياو لو كان فلاقار
نحبك ونتي بغومي امور
انا البرابول ونتي الروطور
انا البحر ونتي الحوت
انا الكرارس ونتي لوطوروت
نعيش معاك حتى نموت
يا الكنز ديالي يا الياقوت.
 
- قالك واحد السيد على فراش الموت و شاد يد مرتو وقال لها :
نهار حاوزوني من الخدمة كنتي واقفه معي ,
قالت : صح !!
ونهار خسرت في الاسهم وراحو الدراهم كامل. ماخليتينيش.
قالت: صح !!
... ... وانا مريض وقفتي جنبي.
قالت: صح!!
ودوك وانا نموت انتي واقفه معي .
قالت: صح !!
قال: ماروماركيتش بلي وجهك وجه النحس

No comments:

Post a Comment